Witamina C jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Jej niedobór może powodować wiele chorób i niebezpieczne zaburzenia układu immunologicznego. Bardzo ważne jest dostarczenie odpowiedniej ilości witaminy C. Można to zrobić wraz z pożywieniem lub skorzystać z suplementacji. Jakie są niebezpieczeństwa wynikające z niedoboru witaminy? Jakie korzyści daje prawidłowa suplementacja?

Niedobór witaminy C — objawy 

Niedobór witaminy C może być niebezpieczny dla organizmu. Po czym można poznać ten stan? Oto kilka najczęstszych objawów:

  • zaburzenia odporności 
  • problem z gojeniem się ran oraz ze zrastaniem kości
  • ból stawów
  • krwawienie dziąseł
  • zła kondycja skóry

Jeśli podane objawy wystąpią, warto zwrócić uwagę na możliwość wystąpienia niedoboru witaminy C i ewentualne możliwości dostarczenia jej. 

Jakie korzyści daje suplementacja witaminy C?

Budowa odporności to nie jedyna zasługa witaminy C. Ma ona wiele pozytywnych dla organizmu właściwości. Oto kilka z nich:

  • zwiększa przyswajalność żelaza
  • pozytywnie wpływa na procesy regeneracyjne tkanek
  • pozytywnie wpływa na psychikę
  • zapobiega powstawaniu próchnicy

Naturalne źródło witaminy C

Witaminy można dostarczyć, spożywając produkty, które zawierają ich większe ilości. Jednak nie można zapomnieć, że dobry suplement zawiera witaminę C w dokładnie takiej samej budowie jak ta zawarta w pożywieniu. 

Ludzie często szukają produktów bogatych w witaminę C. Najlepsza w tej kwestii okazuje się acerola. Zawartość witaminy C w aceroli to aż 3% owocu. Z wykorzystaniem tego składnika leczy się zarówno dzieci, jak i dorosłych. Acerola jest niezawodna w kwestii problemów z krążeniem. Pozytywnie wpływa na naczynia krwionośne i zapobiega powstawaniu miażdżycy. Spożywanie aceroli jest polecane osobom mającym problemy z nadciśnieniem, ponieważ skutecznie je normuje. 

Spożywanie aceroli okazuje się problematyczne, ponieważ źle znosi transport, a poza tym ma krótki termin przydatności. Właśnie z tego względu bardzo często stanowi składnik suplementów. W Polsce można ją spotkać w formie proszku, który można dodać do wypieków lub koktajli. Bardzo często spotykane są soki z dodatkiem aceroli. To również dobry osób dostarczenia witaminy C do organizmu. 

Produkty stanowiące bogate źródło witaminy C:

  • dzika róża
  • pomidory 
  • papryka
  • cytryna

Witamina C jest bardzo ważna dla zdrowia i nie należy zapomnieć o regularnym dostarczaniu jej do organizmu. To ona jest kluczowa w budowaniu odporności. Niedobory mogą być bardzo niebezpieczne dla zdrowia i stanowić początek obecności wielu chorób.

About admin

administrator